Wednesday, July 9, 2008

金钱的奴隶

一下是我与宝贝今天的一段对话:-
R=我
J=宝贝

R : I'm still considering, i dunno wat to do, I'm lost. U really think that i should leave?
J : That's up to you.
R : I really dunno...
J : But u never seems to enjoy that at all..
R : Ya, I was not happy since the 1st day i join..
J : Then wat make u still wan to stay?
R : The salary, maybe
J : So u want to sell your soul to money?
R : It's not that serious right.....?

真的有那么严重吗?我竟然成了金钱的奴隶?
认真回想,从我第一天上班到现在,我真的没有开心过。。。我是说工作上啦。
每天只会被一大堆deadline追赶,老板也没想想我只有一个人。
开始我还会天真的认为他们很快就会请到人,但我好像没有在任何聘请广告栏里看见我公司的名字。现在就连Admin Manager也24小时resign了,我想当中必有问题。。

每天不但要忙着check 和key-in invoices,还要make sure Accounts的payment已经准备好,不然我的货又被hold。。。

天啊,我真的不知道该怎么做?好烦哦!

No comments: